dimecres, 27 de maig del 2015




Entrevista a l'escriptor Josep María Tortajada






  Quan vas començar a escriure?
 Quan tenia 6 anys m'agradava jugar a futbol i jugava cada dia. Un dia que plovia no podia jugar a futbol i vaig preguntar-li a la meva mare que puc fer i ella em va dir que podia pintar, dibuixar o escriure, jo li vaig dir que pinto, que dibuixo i que escric. I va venir la meva germana i em va donar la idea d'escriure un partit de futbol. I des d'aquell dia vaig començar a escriure .
v   Quin va ser el teu primer llibre ?
El meu primer llibre va ser “la suite de Sofia” i era de literatura juvenil i ho vaig fer quan tenia 35 anys.
v   Quin va ser el teu segon llibre?
Va ser “Bombons i un veí estrany per no caure en un parany”. I també he fet un segon     capítol.                                                                                    Tots els teus llibres són de literatura juvenil?
No, per que també  he fet per adults .
v       A la teva família hi ha algun escriptor?
Si , tinc una cosina que és escriptora que es diu Ana
 Com se't va  acudir escriure “Bombons  i un veí estrany per no caure en un parany”?
  Estava donant un passeig, vaig veure uns nens jugant a  futbol, i hi havia un que no jugava i  vaig imaginar-me al  Biel. Vaig seguir imaginant la novel·la.
v     Per que vas posar aquest títol?
 Jo no el vaig posar, vaig anar a l'editorial i em van dir que  ho canviés. I la meva dona va fer un rodolí i a la editorial els  hi va agradar però era massa llarg i ho van fer més curt.

  • T'agraden els dibuixos de la il·lustradora?

  Si m'agraden perquè són com mels imagino.

 I aquí s'acaba aquesta entrevista!
Adeu fins un altre!
Autores :Hayat Kabouri i Hulda Conseiga

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada